Startar upp min blogg igen.

Hej och välkomna till min blogg som jag har döpt till

livetpasoc

Här kommer jag att skriva om

barns olika uppväxtvillkor och skildrar dels arbetet på socialtjänsten men också mitt nuvarande arbete på Mälardalens universitet.

jag kommer att dela senaste forskningen kring barns uppväxtvillkor och mitt arbete handlar om att ge kunskap så att vi upptäcker barn som far illa.

Det börjar med att förstå och söka kunskap om tecken på utsatthet, att våga fråga och våga agera för ett barn säkerhet.

Det kan många gånger kännas obehagligt att ”lägga sig i” att orosanmäla till socialtjänsten. Men om du som vuxen känner dig obekväm och rädd, tänk då på hur rädd ett utsatt barn är.

varje dag går minst ett barn hem till sin förövare.

du kan få vara med och förändra livet för ett barn utsatthet- det börjar med modiga vuxna som vågar se, orkar lyssna och som agerar.

Publicerad av livetpasoc

Jag är utbildad socionom och har en magisterexamen i socialt arbete. Jag har arbetat 10 år inom socialtjänsten och arbetar nu som universitetsadjunkt i socialt arbete på Mälardalens universitet, ämne socialt arbete.

Lämna en kommentar

Designa en webbplats som denna med WordPress.com
Kom igång